söndag, januari 27, 2013

Förkylningen kommer krypande

jättekallt ute idag så vi fick skippa allt som hade med utelekar att göra. Istället tog vi oss till toy r us och bell fick köpa något för sitt presentkort från jul. Hon valde två spel. Operation och body balance. Den är som twister. Skulle ju pröva jag med men eftersom jag är lika vig som ett kylskåp var det helt omöjligt. Skrattade så jag nästan kissade på mig och Bell hade väldigt kul åt mig. Vi tog en lunch på Ikea med men kom på sedan jag ätit upp att jag glömde fråga dem om deras beasås hade gluten i sig och hur de friterade sina pommes. Men vi satt där väldigt länge och klagade på hur människorna parkerade nedanför oss och hade det mysigt.

Prövade idag Finax glutenfria pannkaksmix till middag. Jag blandade i lite socker i smeten efter min mors recept på pannkaka och de blev riktigt goda. Lite hårda i kanterna men det var nog bara för vi inte åt direkt och de låg i ugnen en stund för att hålla värmen.


 
 
Skaffade Sempers magdroppar idag. Läste i en blog att de kunde hjälpa vid magproblem. De är ju mycket populära när man har små bebisar så nu ska jag ge dem en chans. 5droppar/dag ska man ta, inte mer.
 
Har stor beslutångest över hur jag vill ha mitt sovrum. Nu är det bara vitt vitt vitt överallt. Hittade en jättesnygg tapet på rusta sist jag var där. Vill väldigt gärna sätta upp den bakom sängen.Men har inget annat på väggarna och vet inte vad jag ska ha där heller. Satt igår för att få lite inspiration och hittade massa fina rum som jag jättegärna skulle vilja ha som mitt. Men då kommer den stora frågan- Hur ska man ha råd med allt. Det är ju helt omöjligt. Få leta reda på billigare idéer.
 


Inga kommentarer: