fredag, februari 01, 2013

Pigg

Har haft nästeppan från hell. Tror hela hjärnan varit igensatt. Tur att nässpray finns. Har inte gjort många knop denna veckan. Blir förhoppningsvis mer nästa.
Conjac (hunden) har blivit koko,från att ha inte kunnat lägga sig ner pga stela höfter,springer han nu som en unghund på promenaderna. Men han hostar o harklar sig hela dagarna och speciellt på nätterna som är väldigt irriterande.

Igår hämtade Bell och jag  mor och far, de har varit på Gran Canada en vecka. Kommer känna mig vit som snö när jag står bredvid dem. Tror jag får sola lite ful solarium så man känner sig lite fräsch.

spanar efter flygplan
 
 Provade att baka glutenfria semlor idag. De blev kanonbra och jättegoda. Tycker att allt jag har bakat än så länge smakar mycket bättre än när jag bakade med vetemjöl. Då blev de kompakta,lite hårda nu blir de fluffiga, perfekt i färg.
 
Nu är det fredags mysdags. Det är heligt här hemma. Popcorn,ostbollar, hemma gjorde chokladbollar och dricka står nu på bordet. Redo att se film med Bell.
 
Önskar er en mysig och härlig fredagkväll.
Ta hand om varandra, tänk att det finns en där ute som älskar er.
 
X
 

1 kommentar:

Vildängel sa...

Snygga semlor!!
Känns som om det kommer att bli mycket semelätande i vinter. Som tröst eller nått. Det är så himla gott!!