onsdag, januari 23, 2013

Bullar

Morgonen började i lugnets tecken. Inget stress till dagis. Fortfarande kallt ute så det blev en kort promenad även idag. Idag är det inga måsten. Tvätten får vänta,städningen läggs på hyllan. Överraskade bell med en kort dag på dagis o fika på öns nya cafe. Bell började klaga på ont i knäna,kan det vara växtvärk? Med hon är ju bara 5 1/2 år.kan det komma redan.

Tog en sväng till skoaffären, Bell behövde nya inneskor till dagis. Det är så kallt på golven där.

Var även och inhandlade massa glutenfritt mjöl. Tror jag är glutenintolerant. Har varit utan kolhydrater ett tag så gott det går men min mage vill inte bli bra. Dricker laktosfritt sen 2 år tillbaka,ätit tabletter från apoteket för uppblåst mage men det var som att kasta pengarna i sjön. Läkaren kunde inget se på blodprovet men gick utifrån mina klagomål att jag inte tålde gluten. Så nu har jag för första gången bakat glutenfria bullar. Degen jäser nu på bänken och snart är det dags att kavla ut. Håll tummarna.

Inga kommentarer: