söndag, januari 20, 2013

Allt mellan himmel och jord

Ok! Då är det dagt igen att få igång denna blogg. Läser många bloggar och har länge tycket att det skulle vara skoj att ha en egen.
Har ingen aning om vad den kommer att handla om men det får framtiden utse.

Vem är jag då?
Är en 31 årig ensamstående mamma till en dotter på snart 6 år. Pappan är inte i närheten (närmre 80 mil härifrån)
Det har inte varit lätt att vara ensamstående,speciellt när pappan stämmer mig efter 3 år och anklagar mig om att han inte får träffa sin dotter. Hans advokat hade skrivit massa lögner i breven till mig och vart har hon fått den informationen kan man undra och jag tror inte en advokat "hittar" på saker. Jag vill inget mer än att min dotter ska ha en bra relation med sin pappa. Tyvärr har han valt att inte bry sig. Vi hade en upptrappning av träffar men när vår dotter inte ville vara med honom och skrek som en galning när han kom och tog henne ställde jag mig bakom min dotter och begärde att det skulle bli ett halvår till av upptrappning, lade han ner alltihopa. Jag kom men iden att de skulle prata i telefonen 2ggr i veckan men det höll inte många gånger sen skulle de prata via webcam 3 ggr i veckan och de dagarna valde han eftersom han hade olika arbetstider. Dottern ville varken prata i telefon eller vid datorn så det blev väldigt sällan de pratade.Jag uppmuntrade dottern men lyckades inte fånga hennes intresse i detta.Efter 4 månader hör pappan av sig och säger att han inte kommer ha internet ett tag men han skulle höra av sig. Det var över 1 år sedan.
Jag orkar inte bry  mig längre eftersom ingen från hans sida bryr sig om sitt första barnbarn.Ingen hör av sig när hon fyller år eller vid jul mm

Många tycker säkert att jag är knäpp och att jag inte ringer upp men tro mig jag har försökt de första 4 åren och peppade dottern att hon skulle ringa och prata med pappa men hon vill inte ha något med honom att göra känns det som.Jag pratar aldrig illa om honom så hon kan inte fått den uppfattningen från mig.

Jaja nog om det.
Det kan bli mycket skrivande om just detta eftersom det tär på en.Man är nervös hela tiden om det ska dyka upp ett brev igen från någon advokat och man ska slänga ut mer pengar som inte finns.

Annars älskar jag att baka och göra tårtor och cupcakes. Det lär säkert komma upp lite bilder på sånt. Foto är ett annat intresse jag har.
Men denna blogg kommer nog innehålla allt mellan himmel och jord. Sån är jag. Är tvilling i stjärntecken så jag kan prata på i timmar...bara maler och maler...Älskar att prova på nya saker  och är mycket impulsiv,så jag prövar olika saker hela tiden.

Ja det var nog för första gången.
Hoppas du tittat in igen.

Något som jag oftar tänker för mig själv är att :

Glöm inte bort att det finns nån där ute som älskar dig

Tänk på det nästa gång det känns tungt

kram på er

Inga kommentarer: