torsdag, januari 24, 2013

Kylan fortsätter

Torsdag. Jag gillar torsdagar,en dag kvar innan helgen.
Så för att få en lugn och skön helg tog jag bort all tvätt och gjorde jag en snabbstädning innan jag hämtade Bell från dagis. Blev ingen lång promenad idag heller. Måste ta och skärpa mig. Vad hände? jag som gillade att träna,vara i ett gym. Känner mig som en soffpotatis. Skärpning! Hittar hela tiden ursäkter -ont i halsen, städa, tvätta osv

Gluten researchen fortsätter. Kollade in vilka snacks man kan äta idag. Det är ju ändå fredagsmys imorgon. Tydligen kunde man äta OLW:s lätt saltad chips. Rätta mig gärna om jag har fel. Men tur i så fall för de är de bästa chipsen enligt mig,sen med taco dippen blir ju det mumma.
Sen kunde man tydligen äta kinapuffar som är i en röd påse, inte de i gul påse. Shit det här kommer bli svårt att lära sig, det är svårt att gå ur och byta linje. Jag lusläste alla varorna jag handlade igår. Tydligen kan man inte äta blodpudding.Inte för att det är till favoriterna men det är bra snabbmat när man inte orkar vara stjärnkocken hemma.
Vet inte riktigt hur långt jag ska gå. Mycket innehåller glukossirap men tydligen i små  mängder. Jag ska testa detta nu fram till sommaren och se om det ger någon skillnad. Efter nu 3 dagar känner jag mig inte lika uppblåst på kvällarna som jag gjort förr efter en middag på pasta och kort. Känns lite positivt.

Spanade lite på Kreta som vi ska åka tillbaka till i sommar och har hittat ett ställe som jag bara måste åka till. Elafonissi -  liten ö med en av Greklands vackraste stränder och ligger ca 66 km sydväst om Chania. Sanden vid strandkanten är rosaskimrande av pulveriserade snäckor, och det gör att Elafonissi ser sagolik ut. Stranden brukar t.o.m. kallas för Kretas Maldiverna eller Rosa Stranden.


Elafonissi


Lämnade av mina föräldrar på flygplatsen förut idag.De ska åka till värmen. Inte alls avis. Jag och Bell skulle ta en fika och se när planet lyfte. När vi står där och väntar får vi reda på att planet är försenat men 9 timmar!!!!! Helt sjukt. Så vår fika blev en sväng till Max istället.
Självklart provade jag deras Glutenfria bröd och original menyn men det brödet var väl inget att hänga i julgranen. Var torrt och segt. Nä hädanefter tar jag deras Lchf meny istället för den känns fräsch och så är det god.

Trevlig kväll



Inga kommentarer: